User Status

Du bist nicht angemeldet.

Aktuelle Beiträge

Kornkreis Büsingen/Schaffhausen...
Im Jahr 2003, also vor elf Jahren, erschien am 23,...
tellerwaescher - 8. Feb, 01:10
Short History of the...
In this paper I want to track back and forth the...
tellerwaescher - 8. Feb, 00:44
Fractal Water * ~ * Workshop...
My interest in the characteristics of fractals as a...
tellerwaescher - 16. Dez, 21:55
Fractal Mind ° * ^ *...
As water has a memory, how could it reflect our consciousness...
tellerwaescher - 16. Dez, 21:55
Wie Algorithmen unsere...
TOTAL (TRILOGIE). Eine Theaterinstallation von Bü lent...
tellerwaescher - 16. Nov, 14:46

Links

Love

Samstag, 6. November 2010

Offener Brief an ein Tanzfestival

Warum ist das DANCE eigentlich darauf ausgelegt, Tanz zu ZEIGEN, wenn es München doch viel mehr aufwecken würde, SELBER zu tanzen?

Ich empfinde das Festival einfach zu schade, um Tanz intellektuell und ästhetisch passiv zu konsumieren. Das ist ein veraltetes Konzept der Kunstvermarktung und schaut nicht über den Tellerraund eines spezifisch kulturell gebildeten Publikums hinaus.

Warum ist das Festival nicht voller Workshops und Tanzkurse, die bezahlbar sind und begeistern? Schulklassen, die Tanzaufführungen machen, Kindergärten, Betreuungseinrichtungen könnten daran teilnehmen und das wäre wirklich gemeinnützig. ANNA TANZT ist da ein echtes Vorbild, das leicht übertragbar ist - mit der Kraft, die ins DANCE gesteckt wird.

Neue moderne Tanzformen wie Butoh, Contact Improvisation, und alle klassischen Tänze könnten rund um die Uhr angeboten, alle zwei Wochen lang getanzt werden. Anstatt Geld für teure Bühnentechnik auszugeben hätte man einfach Freude.

*

es geht mir ja nicht um mich persönlich, ich habe nur ein schlechtes gefühl, dass der beitrag zur kunst mehr der etablierung dient als dem wohl aller wesen.

ich denke, wir sind zu alt mit dem präsentierteller. es ist schön, dass dance eine plattform und anregung sein kann, selbst aktiv zu werden, sich künstlerisch körperlich intellektuell mit tanz auseinander zu setzen.

wir sind alle menschen, und angesichts der vielen namen, die in der geschichte der konzeption des festivals genannt sind, sehe ich mehr potential im lernen von einander als im personenkult.

*

1987 hatte nicht nur das Münchner Publikum bis dahin "wenig Gelegenheit gehabt, sich mit dem internationalen Standard des zeitgenössischen Tanzes vertraut zu machen" - heute kann ich mir alles auf Youtube anschauen, alles ist vernetzt. Wir müssen uns nicht mehr vor machen, das wir etwas verpassen.

Gerade weil die "Notwendigkeit zur Überprüfung unserer wichtigsten Ziele Wachstum und Profitmaximierung" niemand mehr leugnen kann, geht die Motivation des DANCE in die Hose - es gibt nichts mehr raus zu holen. Alles ist schon da.

Bezug: http://dance2010.de/page.php/Geschichte/

*

Ich möchte Tanz und Kunst nicht mehr trennen und auch nicht Tanz als Kunst titulieren, um damit etwas zu erreichen. Ich bin frei von Beschreibungen solcherart.

Im Allgemeinen finde ich, sollte man das Relikt aus der Zeit der Monarchie und Gewaltherrschaft abschaffen, Kunst und Tanz sollte der Unterhaltung, sensuellen und intellektuellen Anregung dienen.

Samstag, 22. Mai 2010

The Synergic Artist

The classical Synergic Artist could be considered the Event Manager. Not only him, but all the persons who follow the instructions to create a certain or uncertain atmosphere. Uncertainty is relative to the amount of the distance of the Event Manager to his event.

The closer the Manager is therefore to the Synergic Artist, the more he gets involved in all levels of organization. He should carry out the trash bag some times, clean the surfaces with cloth some time, speak to people, visitors, celebrators, employees, all people involved into that shit.

Certainty is producing a more clear vision of the realized event by the Event Manager. The Synergic Artist is putting a higher message to that event without binding it to a necessity. Necessities can be ideologies or financial needs.

The art of the Synergic Artist, and the artist at all, is to free himself from the feeling doing a service by his work. In devotion and clear realization of the vision by involvement he faces people with his own reality of encounter.

Quality of encounter therefore marks the key skill of the Synergic Artist. That is not quality of encounter on the visitors or participators side. There is a quality in encounter if no difference of quality between the organization team and the visitor - in fact no difference between both at all.

Community is the perfection of the work of the Synergic Artist. There is only another criterion: vision.

A community without a vision is like gang of cows - not forgetting that consciousness is which divides man from animals.

Transforming the community's vision collectively, that means also not denying himself being transformed by the community, can then validate a higher message. Indicator for the validation of this is more than what we call a "good atmosphere". It is isotony, equality of moods, which happens is the state of collective flush. This transcendens any voice of opinion and is open for taking any idea to heart.

Donnerstag, 13. Mai 2010

fEHLERMELDUNGEN

A+T STILL SHOWING REAL STATUS OF THE HEART. WHAT IS IN A NAME? IF THE RIVER I HAVE TO CRY HAD A NAME, IT WOULD BE ISAR, MAYBE. WHERE THE GLOBAL HEART SHOWS WHAT IS IN THERE. OR SHOULD I SAY REGIONAL? I DON'T KNOW. I KNOW THAT MAGIC IS WHAT I FEEL WHEN I'M BY YOUR SIDE, TOUCH YOU, BE SENSITIVE IN YOUR PRESENCE. i love you. caught in the craddle of friendship. too lyrical my words to describe this easy simple energy, which you evoke, it is natural, mighty and moving. it is making me soft. you make me soft where i am hard with usual think and act. you are a searcher, i feel that. i miss that. i need it. you express what i am in this very moment i'm with you. i'm too pathetic, too tragic. this is no play. this is real. SENSORS CATCHING WIND STRENGTH AND RAIN DENSITY PLAYING WITH GRAPHICAL FIGURES ON THE CHURCH WALL. I SEE A PARASOL IN THE TRASH AT THE MUSEUM, I SEE A BRUSH FOR SHOES ON THE BRIDGE, TAKE IT, RUB THE BORDER. I LEAVE IT. I MADE A VISUAL WITH ERRORS AND PROGRAM SURFACES. IT DIDN'T WORK OUT. I WOULD LIKE TO LAY AT A PROCESSOR'S AND TAKE EFFECT IN THE BINARY LINES WITH MY WHOLE POWER. BECAUSE REALITY FAILS. THERE IS A DISTINCTION BETWEEN. me and you. what is that? when you have fear, i feel that, when you have respect. i feel that when i have a desire. i feel what i feel. is it your empathy that strikes upon the wall of sinken thoughts? i want to be near you. i want to hold your hand. i want to kiss you and put my arms around you. i want to smell your hair and i love your smell because i don't know it. it is fresh. WHEN MUSIC STARTS YOU START TO DANCE. YOU TUNED IN. YOU GOT IT. YOU GOT THE TUNES. THEY ARE WHAT THEY DON'T KNOW. PUBLIC IS DESTROYING MY VEINS. EXPECTATIONAL DIVERSITIES BOXING MY LUNGS. I SMOKE IT, YEAH, I TAKE IT EASY. I'M WITH A WOMAN WITH PASSION BUT NO INSIGHT INTO THAT PASSION. IT HURTS. i want to see you again. my desire got stronger, deaf again and again enlightened. what stupid mood i am in? i'm like in a room with a window and you are the cloud on the sky. too, romantic. only two, not one. One is the only number that you'll ever do. Two can be as bad as one. It's the lonliest number divided by two.

Suche

 

Status

Online seit 5217 Tagen
Zuletzt aktualisiert: 8. Feb, 01:10

Credits


Bewusstsein
Klangdusche
Love
Theater
Profil
Abmelden
Weblog abonnieren